Friday 25 March 2011

syUkur !

YA ALLAH,
aku pasrah andai ini takdirmu untuk ku,
aku redha dengan ketentuan ini,
aku tetap bersyukur dgn apa yg mmpu aku capai,
aku tetap ingin mngucapkan syukran padaMU..

YA ALLAH,
aku mohon padamU,
aku merayu padaMU,
ENGKAU bimbinglah aku ke jalan MU selalu,
setiap detik dan waktu,
setiap saat yg aku lalui dlm khdupanku..

YA ALLAH..
aku merayu padamU,
kuatkanlah semangatku,
untuk menghadapi sgla kmungkinan ,
dlm hazihi hayat sbg hambaMU..

YA ALLAH,
aku sedar,
tiada ertinya lagi,
aku menitiskan mutiara mutiara ini,
kerna sglanya telah terjadi,
dan yang pasti tidak dpat di ubah lagi,
kerna inilah yg dikatakan tkdir ILAHI..

YA ALLAH,
andainya di beri pluang ,
aku tidak akan sia2kannya,
aku tidak akan abaiknnya,
malah akanku manfaatinya..

YA ALLAH,
aku pasrah kerna xberpeluang,
mberi sinar bahgia utk alwalidaini pd thun ini,
nmun aku kan cuba sdaya mungkin,
utk masa hdpan yg strusnya,
dgn pnuh hrapan ,
sinar mentari kan ku temui,
nanti.....

YA ALLAH,
akhirul kalam..
syukran kerna msih beri ku pluang,
utk berubah mjadi insan lbh baik,
anak yg lbh berbakti,
dan hmba yg sllu m'abdikan diri,
dgn lafaz bismillah,
aku akhiri coretan ini..
assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment