Friday 18 August 2017

Aku Bersaksi Pada Tuhan

Bismillahirrahmanirrahim...

Akan ada satu saat aku tak mampu berbuat apa lagi, aku akan merapati Dia tanpa sedikit jarak.
Aku berdoa penuh harap dengan linangan air mata yang tak tertahankan.

Tika itu imanku lebih menyinar, keyakinanku lebih utuh! Aku bersaksi Tuhan aku itu sangat berkuasa atas setiap perkara di dunia ini.
Hatta sekecil-kecil perihal, kelahiran semut yang kecil itu, Dia tahu. Apatah lagi segala rasa yang terpendam dalam hatiku ini. Dia tahu.

Tangisku akan terhenti bila aku sudah melepaskan semua.

Namun, aku akan menangis lagi kemudian hari. Tapi harus tahu, hari itu aku menangis bukan lagi kerana masa lalu, aku menangis kerna Allah memilih aku untuk diuji, aku menangis kerna itu tanda Dia masih memandang aku. Masih sudi menarik tanganku kembali merapati Dia. Aku menangis kerna Dia masih sayangkan aku!

Aku menangis kerna itu! Ya Allah... jikalau perasaan yang kau berikan ini baik untuk aku sampaikan pada insan lain, ajarilah padaku bagaimana untuk menukilkan ia dalam tinta ini....

Entahlah. Berkali mahu cuba keluarkan rasa ini untuk dikongsi bersama namun belum berupaya. Mungkin itu tanda Dia belum mengizinkan....

Mungkin untuk waktu ini, cukup aku katakan, bila kau teraniaya, bila kau tersakiti, kau bersaksikanlah Allah Yang Maha Kuasa, bahawa segala yang menghimpitmu, ada balasan dari Tuhan Yang Maha Adil.
Cukup aku katakan itu...

Usah berhenti dari berdoa dengan penuh penghambaan pada Dia, pasti takkan hampa.

Kita mungkin tak terdaya apa tapi kita masih ada DOA menghubungkan kita untuk pinta pertolongan dari-Nya, ya Rahim... ya rabbi.... Aku bersaksi pada-Mu ya Ilahi.

Aku terima hadiah-Mu ini. Kerna ia aku bersujud di sejadah-Mu dengan rasa cinta yang terlalu hebat.
Aku Bersaksi pada Tuhanku.

Terima kasih Ilahi....


No comments:

Post a Comment