Thursday 27 March 2014

Seandainya aku bisa mencintai-Mu...


:: Tinta Hati Hamba Ilahi.::

PadaNya aku bersujud…

PadaNya aku bersujud.. di malam hening itu, air mataku menitis kerna mengharapkan petunjuk dari Nya…

Di malam sepi itu, aku bersujud menyerah diri ku kepada Nya tuk aturkan sebaik perjalanan kehidupanku…

Di malam sunyi itu, aku bersujud di sejadah cintaNya kerna ku ingin Dia tunjukkan kuasa cintaNya padaku…

Dia…
hanya pada Nya tempat aku bergantung, tempat ku merintih, tempat ku mengadu…

Dia…
hanya pada Nya saja aku mohonkan cebisan rahmat …

Oh Tuhan…
Seandainya aku tahu begini sakitnya cinta dunia, pasti suatu masa dahulu tidak mahu ku membukakan kunci cintaku untuk dunia…

Oh Tuhan…
Seandainya aku tahu beginilah lalainya cinta dunia, pasti tidak akan sekali aku cuba berenang dalam lautan dunia…

Oh Tuhan…
Seandainya aku tahu beginilah ‘hitamny’a cinta dunia, pasti tidak akan ku mengizinkannya merubah ‘warna’ diri ku…

Oh Tuhan…
Kini, semuanya telah terlambat…

Namun Kau masih beriku ruang bertaubat…

Itulah tanda sebuah rahmat…

Dari Mu Yang Maha Hebat…


Oh Tuhan…

Seandainya bisa aku selalu genggam cinta-Mu hingga nafas terakhirku…

Pasti aku kan tersenyum bahagia tika ajal menjemputku…

Kerna ku tahu…

Engkau sediakan syurga buatku,

atas keSETIAan ku dalam mencintai-Mu…

tika hayatku di dunia dalam menahan cintakan kepada dunia…



Oh Tuhan…

Masihkah ada ruang untuk ku?

Untukku menempah syurga-Mu?

Untukku kembali ke pangkal jalan redha Mu?

Untukku sucikan kembali diriku ini…

Masihkan ada ruang untukku Ya Tuhan?



Ya Rabbi…

Jawablah pertanyaan ku…

Aku merintih pada Mu,

Kerna aku ingin kembali mencintai-Mu…

Ampunilah aku Ya Tuhan…='(

Ampuni hamba-Mu yang hina ini… :'(

seandainya bisa ku mencintai mu selalu...

hingga nafas terakhirku.... ='(



~ Permata Alwalidaini
~270314
~1.50 am
~Gombak



:: Salam Rindu bersalut cinta-Nya ::

No comments:

Post a Comment