Sunday 22 January 2017

Aku Nak Travel!


Gigih snap gambar memalam buta ni. Hee~

Bismillahirrahmanirrahim...

Malam tadi, aku buka Instagram, tup tup terpampang gambar Sabatini, isteri Azlan Andi yakni penulis buku Biniku Ninja.

Gambar tu Saba duk di Jepun dengan salah sorang anak kembarnya. Masa tu, tak tahulah pasai apa aku terinspirasi dengan Saba. Datang keinginan satu hari nanti aku nak macam dia boleh jelajah dunia.

Masa tu juga aku kagum dengan dia sekeluarga, iyalah anak dahla kembar, anak sulung pula tu, tapi boleh survive dan pi sampai luar negara. Biasa orang cakap, kalau anak sulung tu kembar, agak mencabar lah sebab baru first time ada anak, tetiba dapat kembar pula. Haish, mana tak peningnya nanti. Hee~

Actually, dari awal aku baca buku Azlan Andi lagi aku dah kagum dengan kisah Azlan. Yang aku boleh cakap, Azlan ni seorang yang reti grab peluang depan mata dia. Reti sungguh sampai boleh buat income tuu. Dari budak tak cemerlang dalam SPM tapi boleh travel jauh hasil kemahiran yang ada. Haa, mana tak terinspirasi.

Tapi memang teringin nak travel sampai luar negara satu hari nanti. Lagipun orang minat menulis ni mostly jenis suka travel dan berjalan, sebab dengan tu kadang kami ni boleh dapat idea tau. Hee. So, janganlah marah kalau aku suka berjalan ya.

Mak ayah aku kadang memang perasan aku jenis suka berjalan. Mana-mana je aku nak je ikut kawan, nanti depa tegurlah. "Balqis ni tubik sokmo." Benda macam ni berlaku hiasanya time cuti semester lah, sebab masa tu kita duk rumah je kan. Then selepas kena tegur, aku stop sekejap lah. Hee. *Hold orang kata*

Alah, tempat aku pi biasanya bukan tempat asing pun. Biasa gi ziarah keluarga angkat, gi rumah kawan atau mana-mana lah. Aku jugak takkan pi tempat kalau aku tak biasa dan tempat awam luar bangunan. Aih cane tu? Contohla, kalau dalam bangunan macam KL Sentral, Midvalley tu aku berani ler sengsorang tapi kalau kena keluar dari bangunan tu, memang tak lah.

Tapi... kalau kat kampus aku bukan jenis kaki keluar berbanding kawan-kawan aku tau. Kadang aku yang pelik, depa ni macam selalu sangat aje makan luar. Best sangat ke. So aku ni jurus jugakla kan. Ngee.

Haa, one more sebab tu, kalau kawan luar datang UKM dan nak makan di Bangi, haa jangan tanya aku. Biar aku yang tanya kawan UKM aku mana tempat makan yang okay. Hee~ sebab aku memang tak tahu kecuali satu dua tempat saja lah.

Opss, melencong ke England pulak aku ni. Hm, insyaAllah dengan izin Dia harapnya dapatlah aku travel satu dua tempat di dunia ni satu hari nanti. Tempat macam Turkey, Brunei dan Dubai pun okay dah asal ada jugaklah kenangan travel luar negara kanss. Hee~

Okaylah, saja nak merepek malam ni. Baru lepas sambung baca buku Azlan Andi sebenarnya ni. Okay, doakan aku dapat travel luar negara nanti ya. Aamin.

CikRose


Gombak
220117
0320 am

No comments:

Post a Comment