Wednesday 9 August 2017

Ubah Mindset Untuk Berjaya

"Apa yang kita bayangkan, itulah result yang kita akan dapat."

Bila baca ayat ni terus saya ubah mindset dan pemikiran saya masa tu.

Termenung jugak sekejap. Kenapa macam tu?

Saya jawab sendiri (ni pandangan sy). Kalau kita fikir kita nak capai result 3.70 mesti 90% minda kita akan mendesak diri untuk bertindak.

Bertindak dan buat dgn bersungguh-sungguh sebab kita ni MEMANG nak capai target tu. Mesti macam2 kita buat, belajar betul2, fokus dalam kelas, klau jenis cepat lupa masa belajar dlm kelas, dia akan rekod suara lecture (sy lah ni hihi), dan prepare nota awal2.
Kalau dah usaha macam2 takkan Allah tak nak bagi kan?

Macam tu jugak bila kita fikir "nanti aku nak jadi jutawan macam founder Nurraysa". .
Automatik minda kita akan selalu positif dan salurkan semangat supaya berusaha dan berusaha.

Kalau tetiba ada halangan, kita jadi tak mudah putus asa. Kita hadap je, sebab apa? Sebab dalam minda kita nak jadi usahawan macam founder Nurraysa atau sapa2.

Kadang jugak dalam bisnes ni buat saya berfikir, "orang ni berjaya sekarang, aku yakin dulu dia mesti dah bersusah payah buat macam2 sebelum jadi macam skrg."

Tengoklah sendiri Dato Aliff Syukri kan. Kita tengok dia seorang yang dah bergelar jutawan. Mesti sebelum ni dia ada set mind, target dia, dan dia pernah berusaha, bertungkus lumus hingga jadi jutawan.

Nak berjaya kena mula dari bawah sebab dari bawah lah kita akan jumpa macam2 duri.😁

Tak perlu jeles tengok orang yg dah berjaya tapi jadikan dia pemangkin semangat kita dan capai apa yg kita bayangkan tadi. Yeahh.♥️

Doa-doakan saya ya. Saya juga doakan rakan2 sy especially yang minat dlm bisnes. Ambillah, apa-apa yang bermanfaat dari setiap perkongsian saya. Siapa tahu mungkin selepas ni dah takda macam ni (bila ajal menjemput).


Umie Balqis

No comments:

Post a Comment